Sunday, January 25, 2009

citer ari ahad...


i've plan everything.. ari ni balik kapar, esok g kenduri kat banting.. lusa spent time utk iman... tp sbb satu perkara yg last minit diberitahu.. it spoil everything... tak suke.. tak suke.. tak sukee... :(

bukan tak suke.. tp tu le.. esok nak buat kenduri.. ari ni baru g tau.. nape tak g tau esok terus.. isk.. isk..

mmg la.. kenduri kat banting tu takde la lama sangat.. tp kalu dah rushing2 ni.. tak best la.. pastu bila tanya kenduri kat sana start kul baper? dia jawab lepas maghrib.. kelam kabut gerak dr banting ke sana.. sampai je sana.. tgk tak siap masak lg.. siap sindir2 lagik.. aik.. kan dah cakap.. ai ada kenduri akikah kat banting... bukan saya yg janji nak datang kul 4.. dah tentu kenduri tu start ptg.. kitorang pun datang naik kancil je tauu.. kalu naik evo tu lain citer la.. 5 minit leh sampai... isk.. isk.. terpaksa jadik mangsa keadaan.. :( sabo.. saboo...

malas nak bertekak.. layankan aje.. yo la.. mengaku jo la.. den salah... pastu kelam kabut masak2.. saya cam biasa la.. time orang buat kenduri.. dah ngadap awal2 kat sinki.. ye la.. kalu kenduri.. sure pinggan mangkuk periuk belanga byk nak disental.. hiks.. sampai sakit2 pinggang dok membasuh pinggan kat sinki tu.. tp takpe.. sabo.. sabo...

pas maghrib.. takde orang datang pun.. pastu tanya balik.. kul baper kendurinye? pas isyak... pulak... kata pas maghrib... mmmm... layannn....

malam tu, pas isyak.. barulah orang masjid datang utk kenduri doa selamat.. cam biasa... saya masuk lg dok kat dapur.. melayan pinggan mangkuk kat sinki.. dekat kul 10.30 gitu.. baru siap.. tu pun takat pinggan mangkuk hidang + makan yg kat dalam.. yg kat luar tak termasuk... sbb dorang dah angkat letak luar.. so, tak sempat saya nak amik alih.. orang lain dah amik alih dulu... so, pas abis membasuh.. menyapu plak kat ruang tamu.. pastu, baru duduk rehat.. dalam 11.30 tu, kitorang pun mintak diri.. nak balik putrajaya... sbb sok ada plan lain...

** mesti heran kan.. nape tak tido je kat sana.. sbb kitorang dah tetapkan rule.. takde tido2 kat umah orang unless kenduri beso2 or hari raya.. even hari raya aidiladha pun kitorang sambut kat putrajaya.. hikss... tu yg jauh camne pun.. kitorang tetap balik umah.. semer ni bagi mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini dalam rumahtangga kitorang berlaku.. tempat jauh lagi dikenang.. inikan pula.. umah sendirik.. ahakss..

0 orang suka:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...