pitam + pening + muntah2 = peknen?

by - 4:57:00 PM

owh.. smalam saya MC.. :(

pitam... sakit kepala.. muntah2... pening... rasa berdebar2....
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................
............................

pas tu g klinik, sempat la baring kat katil sebelah meja doktor tu... tak larat sehh... nampak itam je semer...

Doc : Ye puan.. nape?
Me : Saya pitam.
Doc : Pagi ni dah makan?
Me : Lom.. takde selera...
Doc : Bila last makan?
Me : Malam tadik.
Doc : Bila last peyed?
Me : Lupe la.. start piyed ingat la..
Doc : Bila start piyed?
Me : 7 Jun
Doc : Ok.. kite check tekanan darah dulu ye...

pastu dia pakaikan yg kat tangan tu.. tekan tekan tekan...

Doc : Ok.. tekanan ok.. tak tinggi...
Doc : Kiter check darah plak ek..
Me : Ala.. nak kena amik darah ke.. tak amik tak leh?
Doc : eh.. nape?
Me : Saya takut kena cucuk jarum..
Doc : Ala.. skek je..
Me : Ok la.. (pastu tutup2 mata..)

sapu ubat apa tah kat jari.. pastu cucuk jarum kot kat jari manis.. sakit wooo...

Doc : Ok dah.. leh bukak mata... amik kapas ni tekan kuat2 kat jari ek..
Me : Ok..

pastu apa tah dia check kat alat dia tu...

Doc : awak nye kandungan gula dalam darah ni tinggi... pasni awak rehat.. saya bagi ubat pening, vitamin n ubat tenaga.. awak kena pose sebulan, kurangkan or kalau bleh jangan makan makanan bergula.. pas sebulan.. datang cni balik check up..
Me : ok.. makasih..

pas rasa ok skek.. baru saya drive balik... tak penah2 saya bawak keta slow2.. mmm.. mungkin ada hikmahnye.. ye la.. sblm ni merempit tak hengat... kot la ada yg menyumpah.. hiks...

balik tu.. saya terus masak megi.. pas makan, makan ubat... tidooo... sampai ke tengah hari.. pastu sambung lg sampai ptg... even sampai skang pun still pening2... mmm.. tu la.. sendirik carik penyakit kan... padan muka kat diri sendirik...

moralnye di sini.. kurangkan makan makanan manis... mau tidaknye.. pepagi saya dah hadap limau ais.. tgh hari sirap ais.. huh.. mano tak tinggi gula dalam darah.. hamek kooo.. sendiri buat.. sendiri tanggung..

jenjiran kat opis semer buat speku saya peknen.. huhh.. kalu betul.. saya takmo bayo duit g bandung.. kira cancel la... wakakkaaa...

Ads Click!




You May Also Like

0 orang suka

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^