.: Apa orang sangka? :.

Bukan mudah untuk menjadi seorang GS...
Orang sangka kerja sebagai GS ni sangat mudah...
Orang sangka kerja sebagai GS ni sangat enjoy...
Orang sangka kerja sebagai GS ni sangat relaks...

Ye ke?

Pada pandangan mata saya, tidak mudah sebenarnya...
Mungkin kerana persekitaran kerja saya yg membuatkan ianya menjadi sangat sukar...
Kadangkala ianya sangat seronok..
Kadangkala ianya sangat mencabar minda...
Kadangkala ianya sangat menduga emosi..
Kadangkala ianya sangat mengguris hati...
Kadangkala bisa membuatkan jiwa bergelodak menahan amarah...
Kadangkala... bisa membuatkan diri meronta2 minta dilepaskan...

Tapi.. semuanya tidak mudah...
Antara staff kesayangan mahupun staff yang tidak disukai..
Siapakah saya di antara mereka?

Antara rela hati dan paksa rela...
Tatkala hati rela melaksanakan tanggungjawab...
Tatkala hati gundah memikirkan bebanan kerja yang bertambah...
Di tambah pula dengan kata-kata nista manusia hina...
Menambah garam pada luka yang siap sedia berdarah...
Membuatkan hati memberontak...
Membuatkan diri dibendung amarah...
Membuatkan jiwa menjadi kacau...

"Apa ko pikir aku takde keje lain ke sesuka ati ko je query nape aku tak buat keje!! dah aku paksa rela nak tolong ko, ko buat taik.. amik koo.. buat sendirik... ko tak suke, aku lagi tak suke.. ngertiiii..."

Apa yang mampu bermain di jiwa...

"Saat ini mungkin harimu.. esok lusa... akan kau tahu betapa tingginya langit di mana kau hanya berada di hujung tapak kakiku..."

"Get out from my life..."

** agak2 gile 2-3 hari ni.. pening, stress ngan suasana yg agak2 bangang kat opis... sila abaikan jika tidak berkenaan..

Ads Click!




Share on Google Plus

About Anil Wanina

Hi, I'm Anil. A full-time Assistant IT Analyst with passion on traveling. Write about travel, lifestyle, parenting, food, beauty, and event.

1 9 orang peminat :

  1. stress kak??huhu..amik mase..rileks k...ewah..pndai plak ina ckp..ekekke..

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^