The Other Side of Me

Inspired . Plan. Travel

Follow Saya

Instagram Instagram Facebook Page Twitter

Jemput follow ye ^_^

Monthly Pageviews

Friday, March 8, 2013

untung la dapat BR1M


suatu petang yang panas, saya berpeluang menemankan adik saya g amik BR1M..dalam surat tu soh datang kul 2.30 petang.. tapi kul 1 dah penuh.. pergh... ramai betul orang amik BR1M.. untung la kan.. dapat BR1M.. ada 5-6 kaunter BR1M utk amik nombor.. 


seme kaunter penuh.. so beratur kat barisan yang tak bape panjang.. tp tgk2 sama je panjangnya..


dalam 10 minit menunggu camtu, akhirnya.. sampai ke depan.. 


apa yang diperlukan utk amik BR1M ni?

Satu :
memula kena la ada surat tawaran yang menyatakan anda layak dapat BR1M. Ada 2 kategori BR1M, satu utk yang bujang dan layak mendapat RM250 dan satu lagi utk yang telah berkeluarga dan layak mendapat RM500..

Dua :
Masa amik tu, kena bawa surat tawaran tu (2 salinan) dan kad pengenalan. Kalau boleh penerima tu datang sendiri la untuk memudahkan proses pemberian BR1M. kalau nak wakil2 ni tak tau la bole ke tak.. kalu boleh pun maybe renyah kot.. :P

Tiga :
Dah sampai kat kaunter tu, bagi surat tawaran tu beserta dengan kad pengenalan untuk pengesahan. Nanti orang yang check tu akan bagi nombor. Mudah kan..


ni antara yang beratur di barisan lain.. sama je panjangnya... 


ok dah sampai.. bagi surat tawaran dan kad pengenalan utk pengesahan..


pastu beratur plak kat barisan sebelah utk amik nombor...


yeah yeah.. dapat dah.. no 44..ko ada?? hukhuk.. takdeeee...


Lima : Ok dah dapat nombor kena la masuk dewan plak.. tunggu YB katanyee.. dah kerajaan yang nak bagi kan..bukan sikit2.. sape nak bagi RM250 n RM500 tu.. orang nak bagi cara baik.. kita pun terima la cara baik.. ;)

Enam : tunggu mereka panggil nombor, dan bila nombor dah dipanggil, pegi depan amik baucer.. 

Tujuh : sblm buat tuntutan kat kaunter, sila isikan nama penuh, no kad pengenalan dan nombor telefon ye utk pengesahan katanya.maklum la.. kadang yg beratur tu orang lain, yang amik tu orang lain.. so senang dorang nak wat semakan di kemudian hari..


khusyuk la sangat isi makluma tu.. 


tu dia.. baucer dia....


okey.. pakcik dah tunggu nak terima baucer BR1M dan bersedia nak tukar ngan wang tunai.. ngeee...
 

makcik ni dapat baucer RM250.. sebab dia single.. dan dia layak.. saya??? sepatutnya saya dapat juga tauuuu.. tapi saya tak layakkkk... tidakkkk...


ni tulis no phone plak.. sape soh lupa tulis.. tadi kan dah ingatkan.. isk isk..

akak ni sedang kira duit takut terbagi lebih plak.. :P


eh.. dh dpt dh.. nak cikitt....


excited la sangat.. huh.. dpn sekolah pun jadi....


tempoh weols tunggu nk amik BR1M tu adalah dalam 40 minit je..so sangat penting datang awal supaya uols x yah beratur lama2 macam kat atas ni.. kesian gak.. dah la panas terik.. takpe la..bukan selalu.. :)

till then, tatababai

0 orang suka:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^