Menilai diri sendiri

by - 7:08:00 PM

Hai semua..

minggu ni ala-ala bizi sikit ngan keje hakiki + kursus. Banyak kerja sebenarnya tapi macam takde keje ek.. hehari selamba kiok je update blog.. vavava.. sebenarnya ada diantara entry tu telah dischedule beberapa hari, minggu sebelum di upkan.

3 hari ni ada kursus kaunseling. Belajar macam mana nak menilai tingkahlaku manusia, tapi sebelum tu kita nilai dulu diri sendiri ye. So, hasil dari ujian ini, barulah kita tau kita ni manusia jenis apa? Hiks.. cam apa je bunyinya. Maksudnya, kita tau la sifat kita ni macam mana, lebih menjurus ke arah apa. Mana nilai yang terkurang tu, kita tambahkan, yang terlebih tu, kita kurangkan sikit. Kita ni manusia, tak sempurna.. Bukan maksum macam para Nabi ye. Tapi sedaya upaya kita cuba , walaupun tidak sempurna di mata orang lain, sekurang-kurangnya sempurna pada pandangan mata sendiri. Tak salah berusaha demi kebaikan diri sendiri kan. Orang yang paling mengenali diri kita tu bukanlah kawan-kawan kita, adik beradik kita, mak ayah kita.. tapi diri sendiri. :)



till then, tatababai

What's New

You May Also Like

2 orang suka

  1. kaunseling/psikology ni bagus untuk kita selami situasi org len. pasaipa dia kerek sgt ka.. kekwat sgt ka... semua ado sebab musababnya... bagus Anil... fokus time kursus jgn berangan !

    ReplyDelete
  2. heheh.. tak berangan pun kak... harus fokus sebab ada exam.. kikikii.. tapi sungguh.. memang seronok belajar.. masa tu dok nilai sorang2 kawan2 sekeliling kita.. nape dia camtu.. nape dia camni..:)

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^