Tuesday, October 7, 2014

Cara simpan plastik sampah


hi.. korang rajin tak susun atur? hahaha.. motif tanya soklan gitu... adeih.. 2-3 bulan ni aku dalam proses nak kemas-kemas balik rumah yang macam tongkang pecah nun... makanye, aku ada la wat susun-susun atur supaya susunan lebih kemas kan.. 

so kali ni, saje nak tunjuk cara kitorang simpan plastik sampah.. biasanya, plastik sampah ni bila kita beli dia bergulung kan.. tapi cam susah pulak nak simpan sebab tempat simpan tu aku boh dalam almari.. so satu cara lain adalah lipat plastik tu satu-satu, so masa amik tu takde la tang tu la nak koyak plastik, tang tu la nak gulung balik...

so, 2 hari lepas kitorang ada soping barang dapur sikit beserta dengan plastik sampah ni la.. so, malam tu task Iman untuk koyakkan plastik sampah, dan task aku ngan encik suami lipat plastik tu boh dalam kotak..

tu tukang koyak

gigih ke idok?

antara yang dah siap lipat

dan keseluruhan plastik dalam kotak

selekeh sikit.. tak sama rata sebab tukang lipat dah kepenatan.. hihihihi... so nanti nak guna senang la.. tinggal amik je.. tak yah la nak buka-buka gulungan plastik bagai kan... hehehhe


till then, tatababai

What's New

0 orang suka:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...