The Other Side of Me

Inspired . Plan. Travel

Follow Saya

Instagram Instagram Facebook Page Twitter

Jemput follow ye ^_^

Monthly Pageviews

Disclaimer

Semua gambar dalam blog ini adalah hakmilik www.anilwanina.com, kecuali jika dinyatakan. Sebarang salinan, cetakan semula, terbitan semula semua gambar dari blog ini tanpa kebenaran pemilik blog adalah dilarang keras. Sekiranya anda ingin berbuat demikian, sila minta kebenaran pemilik blog ini terlebih dahulu.

Mungkin saya tidak nampak, tapi Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui apa yang anda lakukan.


Tuesday, November 11, 2014

Daging Ala Paprik


nak kata reti masak sangat tu idak le... tapi kalau ikut tekak aku sekeluarga.. sedap la jugak.. kahkahkahh.. masuk bakul angkat sendirik.. kikikii.. tak la sehebat Che Mat Gebu yang serba serbi terer tu.. aku ni amatur sajo...

ni pun asalnya nak masak sambal sebenarnya.. tapi aku dok campak-campak.. jadik paprik.. kahkahkahh... siap tambah rencah tomyam ngan daun limau purut bagai... layan je laa.. janji sedap ikut tekak.. hihihiih


Bahan-bahan :-

500gm daging + 1 ulas bawang Holland (potong bulat) + 2 tangkai daun limau purut (potong halus) + 4 batang cili api + 1 batang cili merah + 1 kiub tomyam + Gula dan garam secukup rasa +     2 sudu besar minyak masak + Air

Cara : -
Panaskan minyak dalam kuali + masukkan cili api dan cili merah dalam kuali + masukkan kiub tomyam dan daun limau purut + kacau hingga sebati + masukkan daging + kacau rata + tuangkan air dan sedikit gula, pastikan daging empuk + bila daging dah empuk, masukkan garam secukup rasa dan taburkan bawang Holland + masak sehingga pekat dan cukup rasa + angkat dan hidangkan






till then, tatababai

What's New

0 orang suka:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen dengan berhemah.. tqqq ^_^